söndag 31 augusti 2014

Finaste...

Med avstängda känslor.
Försöker jag hålla tanken vid liv.
Du kom att bli så mycket mer än jag trodde.
Så visade det sig att du är den jag alltid letat efter.
Jag visste inte att det var du.
Sökte så fel men jag var vilse.
Så kom du och tog min hand.
Men livet vill sällan ge.
Så jag väntar ensam på något som jag inte vet. 
All denna väntan i mitt liv. 
Jag stänger av. 
Men håller tanken vid liv. 
Du är den jag vill dela min tid med. 

-------------

Jag tömmer mig på känslor 
och hoppas att du ska fylla mig med nya. 
Allt som jag är här och nu 
finns i dina perfekta ögon. 
Det du ser är mitt bästa jag 
du tar fram det ur mig. 
Jag ser dig och jag vet 
att jag tar fram ditt bästa jag. 
Jag söker inte något annat 
än just bara dig precis som du är. 
Jag vet inte var jag vet inte hur 
jag vet bara att. 
Om jag bara är här med dig 
vill du då bara vara här med mig ?


Våren och sommarens känslor i min poesi lägger jag upp nu, då jag varit dålig på att blogga... (läs föregående inlägg)...

Camilla Kronholm

0 kommentarer: