tisdag 9 september 2014

Finaste...

Det finns något som du aldrig får se. 
Du får inte veta vad det är.
Min längtan syns inte mer.
Jag gömmer en sviken dröm.
Och lyfter blicken när vi möts. 
Du får inte veta mer om något nu. 
Bara att du förlorade. 
En dag kanske du kan förstå meningen med tystnaden.
Jag saknar det som inte finns. 
Och gömmer mig i mitt skratt. 

-----------------------



Min kärlek
Din kärlek
Har öppnat en värld jag inte visste fanns
Som jag inte vågat drömma om
Sårad av livet låste jag alla mina dörrar
Ville inte att du skulle se skadorna i min själ
Men bara du hör mig genom tystnaden
Bara du vet hur

I din kärlek
I min kärlek
Växer tilliten sakta fram mellan oss
Du tog mitt liv och gjorde det vackert
Försiktigt släpper jag krampen och rädslan
Vingligt vågar jag tro på dina ögon
På ditt hjärta och lugn
Du vet vem jag är född till att vara
Jag öppnar och blir försiktigt mig själv
Bara du vet hur

Camilla Kronholm

0 kommentarer: