tisdag 18 september 2012

En latte, poesi, café, livet.... saxat ur twitter.

 Har hittar ett favoritställe här i Malmö !! Element heter det.
 Lyxigt nog tar det bara en minut hit ;-)
Sitter med en latte, block och penna....


Jag är fortfarande ensamstående och fortfarande sjuk men livet blir lite lättare här. Mer socialt och inspirerande

Jag njuter en stund i solen ser livet runt mig. I parken blandas barn, vuxna, cyklister, gamla, unga.... Löven skiftar i gult och grönt.

Sen när dagarna blir kallare ska jag sitta inne i den vackra sköna lila soffan. Tänk att mitt favoritställe har en lila soffa ;-)

Lite kyligt så jag gick in. Sitter i den lila soffan, soft musik och tre små vackra värmeljushållare i lila glas.

Du skulle trivas här....

Allt är inte lila här, bara här vid det bordet jag valde. Jag drars till det lila. Har alltid gjort.

En vacker kvinna med rött hår skrattar i när hon pratar i mobilen. Två strikta män i kostym kramas och slappnar av.

Den blonda kvinnan, vacker även hon, verkar ensam och försiktig. Äter stillsamt.

Undrar hur jag skulle beskrivas....

Det var bara ljuset från en höst i någon stad.
En sådan där dag som vi alla springer förbi.
En dag som inte märks.
Den fångade mig.

Livet pågick.... på ytan.

Camilla

0 kommentarer: