söndag 16 augusti 2009

Ibland rusar tiden...

Sista semesterveckan hade jag ju huset full, helt underbart härligt. Lite morbröder med familjer (kusiner till mig i mina barns åldrar) och min mormor kom en dag och fyllde huset ännu mer :-) Bra avslut på semestern, som också var solig och varm. Jag har nu hunnit jobba en vecka, det känns inspirerande och kul. Däremot höll jag på att dööö när klockan ringde klocka sju i måndags, huj hjälp vad hemskt det var. Känner att halvtid som jag jobbar är absolut max, bara det tar så på krafterna och orken att jag ibland undrar om halvtid verkligen funkar. Men jag älskar mitt jobb, trivs och känner mig behövd mm, så jag vill klara det. Men vill ju samtidigt klara av allt här hemma. Behöver planera in bra med vila varje dag och att göra lite hemma varje dag, så att inte allt hopar sig. Mamma har varit här i några dagar och städat och fixat lite och det är skönt. Så nu behöver jag vila innan barnen kommer, för jag har rensat två golvbrunnar/avlopp... urk och fy vad äckligt. Det är en sådan sak jag borde göra lite oftare så att det inte geggar igen så mycket... hua...

3 kommentarer:

Familjen Stålnacke sa...

Oj, oj, oj, ja din vilja verkar det ju inte vara något fel på i alla fall, och med viljan kan man komma långt! :-) Jag håller på dig, vännen!
Kramisar,
Susanne

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

Men jag tror att om du mår bra av ditt jobb, så har det mer positiv inverkan på dig, än negativ... jag tänkte komma inom med dina handledsvärmare någon dag.... du vet hur det är...

Camilla Kronholm sa...

Jo, en stark vilja har jag och mitt jobb är super bra. Och det är bra för mig att jobba.
Teskedsmamma jag vet hur det är :-) Ser fram emot handledsvärmarna :-)

Kram på er tjejer!!!