söndag 2 augusti 2009

Lugnet före stormen

Efter att ha varit själv i ca två veckor, börjar huset nu att fyllas av liv och rörelse. Elin kom hem i fredags, oj så härligt att träffa henne. Många och långa kramar blev det. Vi tillbringade kvällen med att först packa ur hennes resväska för att sen packa i hennes scoutryggsäck. Hon sov i min säng, efter att jag tjatat, bönat och bett :-) och vi pratade, fnittrade och viskade långt in på natten. Lite trötta steg vi upp vid åtta igårmorse och sen for hon iväg på en veckas scoutläger. Mammahjärtat saknar...
Idag kom Sara och Joakim äntligen hem (Jocke var här igår, hans nya Wiispel lockade), en massa kramande och gosande och snosande blev det såklart.
För att göra livet lite mer kontrastfyllt, så kommer, traditionsenligt, min mamma, min bror, hans sambo och deras två döttrar imorgon.
Livet går från total tystnad till superlivat. Från att gå här i det super tysta huset (visst har jag gjort saker, men i huset var det tyst) i lugnet och stillheten, till att livet kommer tillbaka med råge. Snacka om kontraster, kontraster i livets lunk. Kontraster som är härliga att uppleva och ta till sig.
Nu blir här liv och rörelse i mitt hus igen.
Skratt och diskussioner, skrik och gråt. Värme och hjärta.
Underbara liv, så glad jag är.
Så otroligt lyckligt lottad jag är.

Camilla

5 kommentarer:

Drumdrum sa...

Hmmm vems ryggsäck var det sa du?

Camilla Kronholm sa...

Nu var du snabb (som vanligt), men hon använder inte din den här gången. :-)

iesson sa...

Hej du kära fibrokvinna! Jag en lika... sökte i nattens timma - då värk, restless legs och halsbrännan höll mig vaken - en annan blogg där fibron var en ingrediens. Inte för att den är något att sträva efter utan för att se och förstå andra i samma situation. Jag har levt med fibro i många år och är så less på den, men försöker ändå hitta en mening och en uppgift i att fortsätta kämpa och bevara både humor och humör. Jag bloggar oxå och mitt liv, fibron, familjen och ditt och datt. Välkommen till mig om du har lust. Lev väl och hoppas du sover bättre än jag i nattens sena timma. ((kram))

iesson sa...

jag har min blogg på
http://iesson.bloggsida.se

fick inte fram mitt meddelande till dig om jag inte använde Gkontot... konstigt

mvh
iesson

Camilla Kronholm sa...

Hej iesson, vad kul att du tittade in. Alltid trevligt att "möta" likdrabbade. Kan vi stötta varandra med våra texter o tankar, är det bra.

Ta hand om dig
Camill