lördag 10 april 2010

Mindre skatt ger ett sämre samhälle!

Mindre skatt ger ett sämre samhälle. Mindre skatt ger mer pengar i din plånbok, men också nedskärningar inom bl. skolan. Visst kan det kännas gott att få den där extra slanten i plånboken. Men vill vi att det ska vara på bekostnad av våra barn? Vill vi ha ett samhälle där barnen betalar priset för vår egna privata ekonomis skull? Vi har idag redan stora klasser och lite personal i skolan och trots det ska det skäras ner ännu mer. Kvalitén blir påverkad både nu och i framtiden. Klasserna blir ännu större, färre personal, extra resurser försvinner som t.ex. specialpedagoger, rastpersonal och hemspråkslärare. Pedagogerna blir stressade och vet att ingen vikarie sätts in vid utbildning eller vid sjukdom.
Är det ett sådant samhälle du vill ha? Är det en sådan skola du vill ha?

Camilla

3 kommentarer:

Pisan sa...

Näe! En sån skola vill man ju verkligen inte ha! Håller med dig till 100%!
Kramar till dej från mej! :-)

Tinas Fibromyalgi sa...

Hejsan vännen!

Har tänkt mkt på dig och mina övriga bloggvänner och nu har ja beslutat att ha min blogg lösenordsskyddad för att kunna skriva mera personligt och vet vilka som läser min blogg.

Du är varmt Välkommen att få lösen och användarnamnet av mig : maila mig bara!

Hoppas du kan njuta av vårsolen nu när den sticker ut ibland mellan molnen!

Kram Tina

Camilla Kronholm sa...

Kramar tillbaka till dig Pisan!!

Jag hat tänkt på dig med Tina.
Jag hittar inte din mailadress, men jag vill gärna fortsätta att läsa din blogg :)

Jag njuter av solen, hoppas du också gör det.

Kram
Camilla