måndag 28 maj 2012

Saxat ur min twitter.

Boksignering över för denna gången. Hade riktigt trevlig m fd kollegan. Tänk att det gått tolv år, allt var sig likt. Jag slängdes tillbaka.

Flashbacks till en annan tid. Till ett helt annat liv. Verkligen ett helt annat liv.

Då var jag frisk, hade jobb och man. Väntade vårt tredje barn och tja livet bara var. Jag trodde att livet var bra. Jag var rätt nöjd.

Intalade mig att såhär ska det va. Nu vet jag bättre. Nu vet jag att det var ett svagt liv. Nu är jag sjuk, har inte jobb el man. Men lever.

Har mött äkta vacker kärlek, den stora kärleken. Mött någon som jag kunde vara jag med, fullt ut. Någon som älskade mig på riktigt.

Nu har jag visat mig själv att jag är stark och klarar mig. Jag fixar mig och barnen väldigt bra. Vet att uppskatta friska dagar.

Nu har jag gett ut en bok, en av mina drömmar i livet. Hållt föreläsningar som berör. Gått politiska kurser och träffat underbara vänner.

Jag lever ett tufft liv med många motgångar. Men jag vill inte tillbaka till då. Till det svaga livet som bara var utan att vara äkta.

Camilla

@camkron på twitter

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så tänkvärt, livet känns mest när man lever det fullt ut, att klara svårigheter, rida ut stormar, till slut lyckas, växa, besegra, är också en rikedom.
Kram

Camilla Kronholm sa...

Ja och så lätt att glömma.
Kram

Pixi sa...

Så fint skrivet för att det just är äkta..gillar den sista meningen "Till det svaga livet som bara var utan att vara äkta" är det en diktsamling du gett ut? Kram =)

Camilla Kronholm sa...

Tack snälla för värmande ord.
Ja det är en diktsamling jag gett ut.
Just det här är inte med där, men kanske i näste om jag nu får möjlighet att ge ut fler böcker.
Kram
Camilla