tisdag 21 juli 2009

Rabarbermarmelad



Oj vilken god rabarbermarmelad jag gjorde idag. Jag är riktigt nöjd, delas för att jag trodde/var rädd för att jag inte skulle orka göra sådant längre och dels för att det var första gången jag gjorde rabarbermarmelad. Jag plockade in rabarberna igår, skar dem och blandade dem med socker i natt. Sen skulle de dra över natten, men de fick ligga lite längre då min kropp strejkade nästan hela dagen. Trevligt besök fick jag en stund och sen när de åkt tvingade jag mig att ta tag i rabarberna. Jag är glad att jag gjorde det, för smarrigt blev det :-)

2 kommentarer:

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

Inget ont som inte för nåt gott med sig ;)

Det var sååå trevligt att träffa dig igen, jag FÖRSTÅR inte varför vi inte gör det oftare... livet kanske kommer emellan?

Camilla Kronholm sa...

Så är det ju :-)

Ja, det var jätte trevligt.
Jag förstår det inte heller och även om livet kommer emellan borde vi faktiskt kunna få till det lite oftare.