torsdag 10 september 2009

Bättre!...?...

Jag trodde att det skulle bli bättre, när jag blev bättre, men det känns inte så.

Jag har haft svininfluensan (jag var hos läkaren idag och hon sa att det var influensasymptom, så jag kommer att skriva att jag har influensan, men det kan lika gärna vara en seg och kraftig förkylning) i över en vecka nu. De första dagarna kände jag av min fibromyalgi också och sorgen efter min mormor var (är) tung, så jag drog täcket över huvudet, ville inte vara med.
Men sen, trots att jag var sjuk, riktigt segt förkyld med alla möjliga olika symptom, utom ont i öronen, så kändes det bra. Alltså det är svårt att förklara och jag förstod det inte förrän idag. Idag är nämligen första dagen som jag känner mig bättre från influensan och det var idag jag kände det igen.
Idag kom det tillbaka... de jävla förbannade fibromyalgisymptomen slog till med hård kraft och det var då jag kom på det, att jag inte känt av fibromyalgin de här sjuka dagarna! Det var därför det inte var så jobbigt, eller jo jobbigt, men ändå inte så eller ja..., att ha influensan, med halsont, huvudvärk, hosta, feber, helt igenkorkad mm. Jag vet att jag lite halvt omedvetet tänkte/kände mig lite tillfreds trots att jag var så dålig. En skum känsla, men som jag inte tänkte direkt mer på.

Men som sagt idag när jag frisknat till lite, så har jag ändå mer ont i kroppen och är utmattad på det där vansinniga sättet. Värk som sliter i kroppen och en huggande värk i vänster axel, som strålar ut i armen. Den där malande, svidande huvudvärken. Mjölksyran som är så skit jobbig och som kommer kraftigt trots att jag inte anstränger mig det minsta.
Jag har hellre influensa hela tiden än fibromyalgi. Ja, så är det!

Jag har nu funderat en stund på vad det var som hände i min kropp under influensan, som påverkade mig så att fibromyalgisymptomen försvann.
Det finns ju inget botemedel mot fibromyalgi... tänk om jag hittat botemedlet! :-)
Fibromyalgi botas med en spruta svininfluensa!!
Hehe...

Camilla

2 kommentarer:

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

Men är det inte så, att ibland så vill man bara dunka huvudet i väggen för att det gör ondare än den migrän man har...
Kanske var det så att kroppen var så sjuk att den inte kunde koncentrera sig på två saker samtidigt och influensan vann för ett par dagar?

Familjen Stålnacke sa...

Vad skönt att influensasymptomen börjat ge med sig, men du kunde väl få slippa att få ont igen!
Kramis på dig!
Susanne