lördag 1 maj 2010

1 Maj

Vaknade med en smygande migrän på väg, inte så förvånande. Jag har pressat kroppen för mycket den sista tiden, men jag vill så mycket och har så svårt att acceptera att jag är sjuk.

Proppar mig full med tabletter och hänger ut ett rött badlankan från ett av fönstren på övervåningen. Klarrött och högt upp så att det ska synas att idag demonstrerar vi för rättvisa, för jobben, för de mest utsatta... för en NY regering!!

Jag tänker trotsa kroppen idag, jag tänker gå med i 1 maj tåget!!
För nu räcker det, jag är så trött på den sittande regeringen och dess iskalla politik!!
Ska vila lite nu och sen kamrater så ses vi.

Idag visar vi att vårt avlånga land har fått nog.

Camilla (S)

1 kommentarer:

milla sa...

Hej Hej!!

Jag håller fulständigt med dig, nu får det vara nog. Tyvärr kunde jag inte gå med i något tåg, men jag håller med om att det MÅSTE bli ändring, vi får hoppas att det blir snart. Intressant att få följa med i "ditt" huvud litegrann :)) Jag länkar dig på min nya blogg, titta gärna in hos mig....sjuklig som så många andra tyvärr :(

Ha det gott, min blogg http://www.millasvarksamheter.blogspot.com/

Kram Milla!!