tisdag 20 december 2011

Dålig dag för mig... för många...

En riktigt dålig dag idag. Men det var väntat då jag var dålig igår och pressade mig (helt klart värt det). Så idag har jag i princip bara legat med smärtor. Har inte gjort något... eller jo lite, jag har lagat middag, vi behövde äta och så har jag tvättat och hängt tvätten. En maskin, det behövdes om jag ska hinna tvätta allt innan barnen åker för att fira jul. Men mer blev det inte idag, smärtan och yrseln när jag hängde tvätten går inte ens att beskriva. Och nu har jag ont och kan såklart inte sova. Känner att det kanske är en förskylning som kommer smygande, svårt att veta innan den brutit ut. Kan lika gärna vara fibromyalgin som leker förkylning, sänder fel signaler och sänder förkylnings känslor. Nåja det kommer bättre dagar, än denna dåliga dag.


Dålig dag och jag tänker på SAAB. Är inte insatt i alla turer så, eller ens väldigt insatt, men vet vad jag tycker och har en väldigt nära som jag vet kan mycket och som jag lyssnar på i detta fall. Tycker att det är så tråkigt med SAAB. Tänker på de anställda, på alla de som förlorar sitt jobb och på deras familjer. Tänker på Trollhättan och regionen runt som redan har hög arbetslöshet. Tänker på Svensk industri, så himla tråkigt för Svensk industri. Sorgligt för så många människor och allt detta sker med en regering som varit passiv under hela tiden. Men varför skulle denna egoistiska,iskalla, totalt inkompetenta regering bry sig ? Varför skulle de vilja göra något ? De bryr sig ju inte om människor. De slår sönder vår välfärd och trygghet för sin egen vinnings skull och skiter fullständigt i andra. Bryr sig bara om vinst, egen vinst. Denna regering bryr sig inte om något annat än själva och sina närmsta.


Idag var en dålig dag !! Så himla tråkigt med SAAB !!


Camilla

0 kommentarer: