söndag 30 juni 2013

En kärlek så stor att den inte längre går att beskriva.

Min första bok, eller rättare sagt min första utgivna bok, tänkte jag inte att jag skulle ge ut, det var inte därför jag skrev. Har flera andra jag tänkt att jag ska våga skicka in till bokförlag så småningom. Men den här var mina yttersta
känslor som jag "bara" skrev under ett års tid. Den är inte korrekturläst eller bearbetad. Den är som den är skriven, den är mitt liv. Jag kan fortfarande inte läsa den från pärm till pärm (kan läsa dikterna var för sig) för det känns för mycket i mig som redan känner otroligt mycket. En kärlek så stor.... min kärlek så stor, inspirerade mig att skriva den och fick mig att våga skicka in den, vilket sen öppnade magiska möjligheter för mig.

Katalogtexten/baksidetexten:

”Människa… varken mer eller mindre.
Eller jo… faktiskt mindre, oftast mindre”

Fibromyalgin påverkar hela livet.
Livet som är rött och mitt arbetarblod kan aldrig tunnas ut. Solidariteten brinner i mitt hjärta lika starkt som kärleken.

”Kom, älskade kom.
Kliv in i min kaotiska värld fylld av kärlek.
Här finns allt du önskar dig.
Allt du drömt om.”

I nattens dunkel, i smärtan föds allt.
 
 
 
Camilla

0 kommentarer: